ELS MEUS ORÍGENS EN EL MóN DE LA FOTOGRAFIA 

 

Estem a l’estiu de l’any 1963, vacances de l’Escola de Pèrits i notes desastroses. El meu futur més incert que el resultat d’un partit del Barça actual (novembre 2021).

Per aquelles casualitats que es donen a la vida, em surt la possibilitat d’entrar a treballar a l’estudi de fotografia dels germans Bros, situat al carrer Major.

L’Antoni Bros, químic de carrera, fotògraf de grau superlatiu i amb vocació de professor, m’acull amb els braços oberts, i el laboratori també, i com que jo duia tres anys d’estudis químics em vaig adaptar ràpidament a productes com el monosulfur sòdic, la hidroquinona, el ferricianur potàssic, l’àcid acètic i altres químics bàsics per la confecció dels reveladors, fixadors i productes de virats.

I aquí començo a actuar al laboratori, els primers dos anys en blanc i negre, per després passar al color.

He de dir que els primers anys el 90% del que fèiem era en blanc i negre i virats varis com el virat a sèpia, a vermell o a blau.

Per tant queda clar que la meva entrada a l’apassionant món de la fotografia va ser a través del blanc i negre, B&W que en dèiem llavors.

I com que no vull renegar a aquest origen, aquí us deixo una mostra de la meva visió de món de la fotografia en BLANC i NEGRE.

Espero que ho gaudiu tant com jo ho he fet al seleccionar aquestes mostres.

















 

Comentaris

  1. Una maravella d'un gran Artista de la Fotografia 👏👏

    ResponElimina
  2. Converteixes espais màgics
    Mingo

    ResponElimina
  3. Rafael, un placer contemplar estas preciosas fotografías y saber de tus inicios en
    ese mundo, pero creo que a todos nos encantaría ver cronológicamente tus fotos desde tus comienzos. Gracias.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Acontecimientos largos de explicar me impiden disponer de obra anterior. Rescaté unas placas de mi juventud que pronto podreis ver. Grácias por tus palabras.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars